Diagnozowanie potrzeb klienta - każdy czegoś pragnie, czasami nawet o tym nie wiedząc

CEL SZKOLENIA:

  • Poznanie metod skutecznego wpływania na decyzję klienta.
  • Udoskonalenie umiejętności doradzania i proponowania rozwiązań.
  • Doskonalenie technik negocjacyjnych, argumentowania i przekonywania.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Atmosfera w trakcie spotkania z klientem.
    • Pierwsze wrażenie.
    • Wizerunek firmy.
  2. Metody diagnozowania - różne podejście do procesu oceny potrzeb.
  3. Efektywna komunikacja.
    • Schemat komunikacji.
    • Warunki skutecznego porozumiewania się.
    • Bariery komunikacyjne.
    • Zachowania werbalne - znaczenie, funkcje, sposoby.
    • Aktywne słuchanie: parafraza, klaryfikacja, uważne i wnikliwe słuchanie.
    • Zadawanie pytań: pytania otwarte, zamknięte.
  4. Wzbudzenie zainteresowania.
  5. Tajniki skutecznego doboru prezentacji do typu klienta.
  6. Wywieranie wpływu na klienta.
    • Odróżnienie obiekcji od oporu.
    • Wskazanie najlepszych rozwiązań.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

Szkolenie będzie trwało 2 dni.